Cabinet kinetoterapie, fizioterapie si terapii manuale

Programari:
 0765.50.92.65      0734.98.98.17     0734.98.98.31
Email   Harta
Ne deplasam la domiciliul persoanelor imobilizate sau greu deplasabile.

Stiati ca realizarea doua sau a trei sedinte de kinetoterapie de tip profilactic (de prevenire) pe saptamana va poate asigura o forma fizica admirabila? Daca va intrebati cum de este posibil, raspunsul este simplu: acest tip de kinetoterapie este fundamentat de exercitii fizice! Mai mult, exercitiile fizice cuprinse in programele create de kinetoterapeuti pentru fiecare individ in parte pot asigura o stare de buna dispozitie, deoarece astfel de exercitii determina secretia de endorfine, or, acestea sunt cunoscute si sub numele de hormonul fericirii. 

Prin acest tip de kinetoterapie se urmareste realizarea unor programe prin care sa se mentina un nivel functional acceptabil, cresterea acestui nivel si, nu in ultimul rand, prevenirea sau aparitia unor complicatii in bolile cronice.

Afectiuni in care kinetoterapia de tip profilactic isi dovedeste eficacitatea

Programele incluse in sedintele de kinetoterapie profilactica sunt benefice in urmatoarele cazuri:

  • scolioza (coloana vertebrala nu este drepata ci rasucita dau deviata in plan frontal), lordoza (deviatie a coloanei vertebrale cu convexitate anterioara), cifoza (curbare antero-posterioara a coloanei vertebrale toracale):  prin exercitii se pot corecta viciile de statica si postura vertebrala; 
  • picior plat (conditie medicala obtinuta prin aplatizarea boltilor piciorului), cav (scobire excesiva a boltei plantare): exercitiile bine structurate pot corecta viciile de statica ale piciorului; 
  • genunchi in valg (X), sau genu valgum, si Genunchii in var (O), sau genu varum: exercitiile bine structurate pot corecta tulburarile de statica ale genunchiului; 
  • prevenirea imbolnavirilor: de asemenea, prin exercitii se asigura reconfortarea psihica si intarirea sistemului imunitar.

In momentul in care concepe orice tip de program de exercitii, kinetoterapeutul va avea in vedere urmatoarele aspecte: istoricul medical pe care persoana il are; afectiunea pentru care va fi tratata si stadiul evolutiei sale; tipul de activitate practicat de pacient, sexul, varsta si constitutia. Sunt situatii in care se recomanda combinarea programelor de kinetoterapie de tip profilactic cu masaj si fizioterapie. De asemenea, este recomandat ca pacientul sa opteze pentru o alimentatie echilibrata si sanatoasa, sa nu fumeze si sa nu consume alcool.

Beneficii ale kinetoterapiei profilactice

Efectele unui asemenea tip de kinetoterapie sunt numeroase, ne vom opri la cele mai importante:

  • programele de terapie create nu produc efecte secundare;
  • pacientul va obtine o mai buna atitudine corporala, o posturare si aliniere corecta, si se va simti mai bine atat fizic cat si psihic;
  • pacientul va pierde din numarul de kilograme si va ajunge sa constate ca isi mentine greutatea optima;
  • de asemenea, atat capacitatea de efort fizic, cat si de efort intelectual, cresc; 
  • se previn afectiuni precum cele: cardiovasculare, respiratorii, reumatice, neurologice si locomotorii;
  • se constata imbunatatirea digestiei, a reflexelor posturale si, de asemenea, a sensibilitatii, relaxarii si starii de bine;
  • in timpul realizarii exercitiilor secretia de endorfine (hormonul fericirii) este stimulata; 
  • nu in ultimul rand, programele de kinetoterapie profilactica asigura obtinerea unor rezultate bune intr-un timp foarte scurt, acestea mentinandu-se pentru multa vreme.

Este de preferat sa previi afectiunile si nu sa le tratezi, iar exercitiul fizic are un rol determinant in preventia bolilor. Multi varstnici reusesc sa tina la distanta degenerarea creierelui prin faptul ca executa exercitii fizice. S-a constatat ca persoanele care dupa 35-40 de ani fac exercitiu fizic moderat sunt mai putin expuse la dementa cand ajung la batranete. Pe de alta parte, persoanele care fac exercitiu fizic regulat nu sunt predispuse la afectiuni cardiovasculare la fel de mult ca sedentarii. Practicarea exercitiilor fizice reduce, de asemenea, riscul de cancer la sani si la colon, de atac cerebral, diabet si de boli psihice. In cazul femeilor aflate la menopauza, exercitiile fizice reduc riscul de aparitie al osteoporozei, iar in cazul femeilor insarcinate reduc riscul de rupturi perineale si de aparitie a hemoroizilor.